Mannerheimin Lastensuojeluliiton Värtsilän yhdistys järjestää vuosittain erilaisia tapahtumia, retkiä, askartelutilaisuuksia sekä osallistuu paikallisiin tapahtumiin. Teemme yhteistyötä paikallisten yhdistysten kanssa.

MLL:n Värtsilän yhdistyksen toiminta

• erilaisia teemaretkiä, esim. kylpylään, teatteriin, liikuntaopistoon
  • askartelutilaisuudet pääsiäisenä ja jouluna yhteistyössä Tohmajärven ev lut. seurakunnan kanssa
  • osallistuminen paikallisiin tapahtumiin
  • Rotinakahvitilaisuudet
  • koko perheen toiminnalliset tapahtumat
  • pyöräilykypärälahjoitukset koulunsa aloittaville värtsiläläisille lapsille
  • yhteistyö alueen muiden yhdistysten ja Tohmajärven kunnan kanssa

Historia

MLL:n Värtsilän yhdistys on perustettu 22.4.1921 aivan ensimmäisten 25 MLL:n paikallisosaston joukossa.

Vuosien varrella toiminta on muotoutunut alueen lapsiperheiden tarpeiden mukaan. MLL:n Värtsilän yhdistyksen alkuaikojen näkyvimpiä ponnistuksia oli terveystalon rakentaminen Värtsilään. Terveystalo oli toiminnassa 1980-luvulle saakka. Muuta toimintaa yhdistyksen 100-vuotisen toimintahistorian varrella on ollut mm. uimakoulut, silmälasiavustukset, kummilapsitoiminta, leikkikenttätoiminta ja leikkikoulut, lastenkaitsentatoiminta, perhekahvila ja monitoimi- ja iltapäiväkerho Värtsilän koulun oppilaille.